SØVNVEJLEDNING

Holistisk, kærlig og kompetent hjælp til bedre søvn

Hvis man skal blive god til at falde i søvn og sove godt, er tryghed og kærlighed det vigtigste.

Derfor er "cry it out", "controlled crying" og andre ligndende "græd-dig-i-søvn-metoder" ikke en del af min vejledning.

Jeg har følgende relevante uddannelser/kurser i forhold til søvnvejledning:

  • Certified Holistic Sleep Coach, Lyndsey Hookway, Babyem UK
  • BBAUM (behandlingsmetode til at skabe ro i kroppen i forhold til forskellige problematikker) - ved Marlene Juul Houmann

Jeg er i gang med disse relevante uddannelser/kurser i forhold til søvnvejledning:

  • Børnesundhedsvejleder - ved Anette Straadt - færdiggøres december 2022

Priser:

Alm. vejledning: 1495,- kr.:

  • indledende mailkorrespondance
  • op til 1½ times vejledning (hjemmebesøg eller via Skype)
  • skriftlig handlingsplan på baggrund af vejledningssessionen
  • mulighed for opfølgende telefonsamtale eller mailsvar ved spørgsmål i op til 14 dage efter vejledningsdatoen

Opfølgende vejledning: 995,- kr.:

  • indledende mailkorrespondance
  • op til 1 times vejledning (hjemmebesøg eller via Skype)
  • skriftlig handlingsplan på baggrund af vejledningssessionen
  • mulighed for opfølgende telefonsamtale eller mailsvar ved spørgsmål i op til 14 dage efter vejledningsdatoen

DET FÅR DU


Min søvnvejledning er holistisk. Det vil sige, at jeg sammen med dig (/jer) kigger hele vejen rundt om dit barns søvn - så udover at beskæftige mig direkte med dit barns søvn har jeg bl.a. fokus på:

  • tilknytning
  • temperament/personlighed
  • motorisk udvikling
  • sanseintegration
  • primitive reflekser
  • eventuelle spændinger i kroppen
  • kost/spisning - også amning/flaske
  • dagsrutiner/vågentid
  • sundhed (særligt allergier/fødevarereaktioner, refluks, silent refluks, kollik m.fl.)
  • tungebånd

Forud for den første konsultation skal du besvare et spørgeskema og udfylde en søvndagbog. 

Hele vejen igennem vejledes du med udgangspunkt i, hvad der føles rigtigt for dig og din familie. Der findes flere måder at opnå bedre søvn på, men hvad der matcher én families behov, er ikke nødvendigvis den gode løsning for alle familier. Det kunne f.eks. være i forhold til at samsove eller ikke samsove med sit barn. 

I alle tilfælde kan du være sikker på dette:

  • vejledningen er altid med afsæt i positiv og tryg tilknytning
  • vejledningen kommer grundigt rundt om alle mulige søvnrelaterede udfordringer 
  • vejledningen beror altid på evidensbaserede forskningsresultater